събота, април 23, 2011

Ted Neeley ни показва къде да търсим величието на Исус

Скъпи приятели,

в прикачения клип ще видите Исус Христос в Гетсимания.
Учениците му са заспали, а той отива да се моли.

Евангелията са доста лаконични за този момент(може би точно, защото свидетелите са заспали)

Матей 26:39 ни казва

И като пристъпи малко напред, падна на лицето Си, и се молеше, казвайки: Отче Мой, ако е възможно, нека Ме отмине тази чаша; не обаче, както Аз искам, но както Ти искаш.


После в 26:42 и 44 съответно

Пак отиде втори път и се моли, думайки: Отче Мой, ако не е възможно да Ме отмине това, без да го пия, нека бъде Твоята воля.


И пак ги остави и отиде да се помоли трети път, като каза пак същите думи



Марко 14:35-36 също говори за това

35 И като отиде малко напред, падна на земята; и молеше се ако е възможно, да Го отмине тоя час, казвайки:
36 Авва, Отче, за Тебе всичко е възможно; отмини Ме с тая чаша; не, обаче, както Аз искам, но както Ти <искаш>;.


Тази лаконичност на писанието оставя пълна свобода на интерпретатора.

И ето, вчера попаднах на изпълнението на Gethsemane от мюзикъла Jesus Christ Superstar представено Ted Neeley в Ню Йорк през 2006.

Тук трябва да призная, че до този момент предпочинах версията от 1971 с Йан Гилън, пред филмовия вариант от 1973, където се появява Тед Нилей. Гласът на Гилън в албума е топъл, а този на Нилей във филма писклив и на моменти истеричен.

Изпълнението от 2006 обаче, направо ме хвърли в джаза!

63 годишния Нилей е невероятен като Исус във пълното му величие.

Защото, помислих си, именно този крясък по Бога в желанието на човека да разбере "Защо?"; в необходимостта да получи поне малко убеденост, че наистина Бог съществува; че страданията му имат някакъв смисъл; че царството му е добро; че не е просто бълнуване на боления му мозък;

- именно този вой срещу безответието издига Човека до Бога.

И кой знае, може би точно там, в Гетсимания, Бог е бил убеден от Човека, че какъвто и грях да е сторил последния, той трябва да му се прости.


2 коментара:

Анонимен каза...

трува ми се, че ако някой предварително е решил, че Бог е велик, много лесно и посредством всякакви човешки действия намира аргументи за тезата си, не мислите ли?))
Христос воскресе, все пак!

Смелият анонимко каза...

И човек е велик. И човек.
Воистина Воскресе!