неделя, май 06, 2012

Една телевизионна новина от днес и едно предупреждение за опасност от едно предаване


В днешните вечерни новини (може би на БТВ?!) , подочух, че властите в Гърция арестували и днес проститутки разнасящи СПИН, като им повдигнали и обвинения, за причиняване на тежка телесна повреда.

Това е добре.Чух нещо, което явно не съм чул вчера, пък може би и телевизията не го е казала вчера.

Проблемът ми, обаче, е че не чух коментар! Телевизията не оцени по никакъв начин новината си. 

Разбира се, някой ще ми възрази, че това е обективността. Телевизията, ни го съобщи като просто изложение на факти, без да ни казва какво е - добро или лошо.

Но пък, чрез отказа си за коментар тя, струва ми се, направи нещо далеч по–страшно – обяви, като нещо го за нормално.

Но аз, тъй като не съм телевизия, не смятам обективността за свой дълг - (напротив, дори претендирам, че субективността ме прави човек) – та, стори ми се имаше нещо заплашително в тази новина.


В Гърция, арестуват проститутки, болни от СПИН (а дали телевизията използва ХИВ - носители!? - не знам), и им повдигат обвинение за нанасяне на тежка телесна повреда.


Разбира се, това с нанасянето на тежка телесна повреда не е изненада - всякаква практика, която съм чул до днес (България, Германия и Гърция), определя умишлената зараза със СПИН като тежка телесна повреда, а не като опит за убийство (както би си помислил непрофесионалния юрист).

Изненадата е от откритието, че явно, в последно време, из Гърция проститутки са заразявали умишлено със СПИН (а в репортажа се спомена, че подобно нещо се случвало и в Кипър).

Хм.... Хммммм... Хм (не многозначително, а замислено "Хм", читателю)

Последния път, когато съм чувал за умишлено заразяване със СПИН, е било за нашите сестри в Либия; но нашите сестри там не бяха  проститутки, а обратното – боцкаха, имаха игли. Медицински бяха нашите сестри.

Но ето ти сега, в съседна Гърция пак умишлено заразяват. Види се не само Кадафи може да твърди подобно нещо.



Брей, как мислиш, читателю мой: жените, които са били горени на клада, като вещици, проституирали ли са, наред с всичко останало?

…. ….


Нещо не хубаво става по света; сякаш миналото ни се връща - факт, сам по себе си невъзможен. Сетих се, обаче, за Хана Арендт, която ни говореше за баналността на злото, и си спомних, като колко банална прозвуча днешната новина; с тези проститутки и по тази телевизия.




П.П.
Проблемът на тази криза е, че не й се вижда края. И не ме е страх от друго, а от това, че съм част от поколение, оставило на бъдещето си поредното леко предаване. Предаване, което толкова често сме виждали от дедите си; и от което после, така ни е било срам, че си обясняваме, че не е било така, както е било.



П.П.П.
Но пък, може, просто да се окаже, че преживяваме някакъв еквивалент на някогашните средновековни сушави години. Ще дойдат и други.

Амин!
(Или както някъде прочетох – Ще Да бъде!)


1 коментар:

Анонимен каза...

До колкото знам Дим Дуков също е бил много гневен, че е носител на ХИВ и затова умишлено се е чукал без презерватив.
В болницата, в която работя (в УНГ отделение) понякога имаме ХИВ-позитивни пациенти. Не ни го съобщават - пазели правата на пациента...Ами нашите права?
Добре, че имаме много готин началник на клиника - направо ги разби такъв скандал им дигна. Каза им: "Какви права, бе! Трябва да предупреждавате за носителство на ХИВ, Хепатит и други инфекциозни заболявания - медицинският персонал да се предпази както подобава, а и на пациента да му се обърне адекватно внимание, да се имат предвид лекарствените взаимоотношения."
Абе, ко да ви кажа - много сме далеч още от истината.