петък, юли 02, 2010

На кой му пука

Тези дни, уморен от даване на скрити послания, завоалирани в публично оповестени думи, се чувствам поизпразнен от съдържание.

Сковава ме страхът, че всичко е свършило, а още съм жив.

Дали се изразих ясно в това, което исках да кажа?

Но какво исках да кажа? Дори не си спомням. Останало е усещането, че съм искал да кажа нещо важно и значимо. Нещо, което ме е запленявало и ме е карало да подскачам от радост, удоволствие и щастие.

- Откраднали са ти мечтите! Ама само на теб ли? - попита веднъж един приятел друг приятел. Въпросът изхвърча от устата му с такава сила, че другият приятел се попипа за главата и го погледна с укор:

-Заболя ме копеле!

Малко по - късно установи, че всъщност не му пука.

"Много е гадно да не ти пука" - изпълзя от ухото му една подла мисъл.

- Ти ли ме тровиш проклетнико! - тихо й прошепна той.

Загубих ли нещо?

- Да, загуби пространството си и остана на саме със себе си, сиреч - изгуби се.




Това магично-депресивно словоизлеяние, което внимателно съм отграничил с курсивен текст, ми хрумна преди малко. Същото представлява моя внезапна хрумка. Всяка хрумка има свои позитивни, дори бих казал, свой Добри качества.

Затова и първото ми предложение към вас, като мой верни читатели (дори бих казал, повече от читатели - По-читатели) ще бъде следното: Моля ви, научетеме как да се радвам на всяка моя Хрумка! Това, бих казал, ще допринесе максимално за по-добрите ни взаимоотношения, което е вярна крачка към постигането на едно добро, справедливо и обичано от своите членове общество.

Защото, приятели мои, какво общество бихме били ние, ако не го обичахме? А може ли да се обича обществото, ако не обичаш всеки участник в него? Защото, съществува ли общество без участници? А нашето общество приятели сте вие, моите читатели, и аз, вашият...

Тук, друзя, стигайки до това многоточие аз спрях и се замислих.
Казах си:

"Но какъв съм им аз на тях?" Да кажа "Вашият писател? - Не върви някак, мен са ме учили да бъда скромен и честен. И са ме учили, че Писателят е един сериозен човек, който пише. И като пише, от самото начало знае какво ще се случи в романа му. И знаейки всичко това, с трудолюбие и упорство, всеки ден той следва ясната нишка на своята мисъл и пише ли пише, за да стигне до нас, неговите читатели, мъдроста, с която иска да ни залее. И като се замисля, не мога да ги излъжа, че съм писател. Нямам никакво упорство, а за трудолюбие да не говоря. Обаче, не мога да отрека, че съм пълен с мъдрости. Значи все някакъв трябва да съм им!

Да взема да им напиша: "Вашият автор"?! ... Еее... Не. Той автора е само един, можеш ли да се кръстиш с неговото име. Добре поне, че е с много имена, та което и да си вземеш няма да сбъркаш. Не,... не става да напиша "Вашият автор". Авторът е и трудолюбив и мъдър.


И тук, като разбрах, че не става да напиша и "Вашият Автор", поставих многоточието си и ви написах това обяснение.

Най-важното да се обичаме, другото все са многоточия.

Благодаря за вниманието
Ваш Смел Анонимко


П.П.
За следващия път съм ви приготвил една ултра-мега-депресийка, която може да смачка и най-твърдите от вас. Не я изпускайте!

2 коментара:

Анонимен каза...

Сковава ме страхът, че живота още не е свършил, а аз вече не съм жива.Дори не ми откраднаха както трябва и мечтите, просто ги пукнаха с карфица пред мен- съсухрени, изпразнени и жалки- за да могат да ми покажат с това "Ето, виж, в тях нямаше нищо повече от малко въздух. Бяха просто едни временни мечти.Може да си вземеш други"
Но, на кого му пука?
Важното е, да се обичаме.
Нека всички се обичаме без мечти.

Смелият анонимко каза...

О ти, анонимни читателю, благодаря за помоща ти да харесвам внезапните си хрумки